آشنایی با انواع لباس کار مهندسی
نوشته شده توسط : unexer

لباس کار مهندسی براساس موقعیتی که قرار است در آن پوشیده شود در مدل ها، رنگ ها و طرح های مختلفی عرضه می شود. بنابراین اولین نکته در انتخاب لباس کار مهندسی مناسب این است که بدانیم آن شغل چه الزاماتی دارد و براساس آن چه ویژگی هایی در طراحی لباس برای آن شغل رعایت می شود. در ادامه تعدادی از شاخه های مهندسی که هریک لباس کار مهندسی با ویژگیهای خاص خود را دارند برای نمونه بیان می کنیم.

مهندسی پتروشیمی و نفت

مهندسی صنایع

مهندسی برق

مهندسی عمران

مهندسی معدن

برای هریک از انواع مهندسی بالا لباسی با مشخصاتی که نیازهای زمینه ی شغلی آن را برطرف کند طراحی شده است. تفاوتهای عمده ی این طراحی ها را می توان در دو گزینه ی چند بخشی بودن لباس و چند رنگی بودن آن ها بیان کرد. بنابراین لباس کار مهندسی، بسته به ویژگیهای شغل، یکسره یا چند تکه و یا تک رنگ یا چند رنگ طراحی می شود که هریک منظور خاصی را می رساند.

 

مشخصات لباس کار مهندسی یکسره

در این لباس ها پیراهن و شلوار سر هم یا متصل هستند.  این نوع از لباس کار مهندسی برای مشاغلی که خطرات ناشی از مواد آلاینده در آنها بالاست و همچنین در طول روز نیازی به درآوردن لباس نیست،گزینه مناسبی هستند. افراد در مشاغلی مانند جوشکاری، برشکاری، مکانیکی، نجاری، ریختگری و … به لباس کار های یکسره احتیاج دارند تا کار را راحت تر انجام دهند. نکته ای که در طراحی این لباس ها بسیار اهمیت دارد در نظر داشتن شرایط آب و هوایی هر فصل سال و دیگری امکان ورود و خروج هوا بطوریکه در لباس احساس خفگی به فرد دست ندهد، است.

مشخصات لباس کار مهندسی چند تکه

این نوع از لباس کار مهندسی عمدتاً بصورت دو تکه ساخته می‌شوند بطوریکه بالاتنه و شلوار در آن ها از یکدیگر جدا هستند. هرچند میزان پوشش این لباس از لباس های یکسره کمتر است، اما استفاده از لباس کار مهندسی چند تکه به مراتب راحت تر است. این نوع از لباس کار مهندسی تنوع بیشتری دارند و در زمینه های بیشتری می توان از آنها استفاده کرد.

مشخصات لباس کار مهندسی تک رنگ

این گروه از انواع لباس کار مهندسی تنها با یک رنگ تولید می شوند که معمولاً در کارهای تعمیراتی یا آزمایشگاهی مورد استفاده قرار می گیرند. لباس‌ های تک رنگ می توانند بسته به شغل مورد نظر به شکل یکسره یا چند تکه طراحی شوند.  بنابراین استفاده از این نوع لباس کار مهندسی بیشتر مناسب مشاغلی است که رنگ لباس بخصوصی دارند.

Engineering work clothes

مشخصات لباس کار مهندسی چند رنگ

در طراحی این نوع از لباس کار مهندسی اغلب از دو رنگ استفاده می شود که یک رنگ آن غالب است. یک دلیل استفاده از رنگ دوم، تمایز از دیگر لباس هاست و دلیل دیگر جلب توجه برای کار در شب است. معمولاً برای رنگ اصلی لباس، از رنگ‌ های تیره مانند سیاه و سرمه‌ای استفاده می شود و از رنگ‌ های نارنجی، سفید، قرمز و خاکستری به عنوان رنگ دوم در این نوع از لباس کار مهندسی استفاده می‌شود.

اگر به خرید اینترنتی لباس کار مهندسی علاقه دارید پیشنهاد می‌کنیم حتماً از لباس‌های عرضه شده در فروشگاه یونکس بازدید کنید زیرا در فروشگاه ما، انواع مختلف لباس کار مهندسی با اطلاعات کامل در زمینه مشخصات آن به نمایش گذاشته می شود.

 





:: برچسب‌ها: لباس کار مهندسی , work clothes , Engineering work clothes ,
:: بازدید از این مطلب : 229
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 23 تير 1399 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: